donderdag 19 november 2009

EMDR

Eerste EMDR sesie is geweest,
t was heel heftig, maar wel goed denk ik.
we hebben 1 beeld gedaan, eerst de negatieve gedachte daar bij; ik ben zwak.
daarna de positieve die ik er bij zou willen hebben; ik kon er niks aan doen.
ik ben dr helemaal doorheen gegaan, het was heel erg heftig, en alles gebeurde weer, ik kon me dingen herinneren die ik me eerst niet meer kon herinneren. en ook de bedrijgingen enzo die daarbij zijn geweest,
ik wist dat allemaal niet meer, t heeft me iniedergeval heel erg geholpen met beseffen dat ik er ECHT NIKS aan kon doen. dat ik gedaan heb wat ik kon, het beeld is nu al een stuk beangstigender, k zie m nog wel de hele tijd, maar het is minder heftig dan voorheen. ik ben al aardig op weg om er een neutrale gedachte van te maken. t is zo bizar allemaal, soms vroeg ie waar denk je aan, en dan kwam k soms op hele onlogische dingen uit.. zo kwam opeens Nynke in me op, k weet ook niet waarom.. vaag. misschien dat zij bij het zelfde stukje in mn hoofd zit ofzo.. t was heel heftig om alles weer zo intens mee te maken, dat je zelfs de kleine details ziet.. de foto op de kast, het onopgemaakte bed etc. maar ik denk wel dat het goed is, k was behoorlijk gesloopt achteraf, heb de hele dag op bed gelegen. vandaag ben ik wel weer op school, maar wel met veel paracetemol.. want k heb super hoofdpijn. Ik wordt alleen heel misselijk van dat spul, misschien omdat ik ze te veel gehad heb in mijn leventje.. (A) Ik ben met iets anders al een tijdje bezig, niet echt goed.. ben brieven aan t schrijven, naar de mensen waar ik om geef. naja zoals mies op t forum ook al zij, misschien is t ook juist goed, omdat ik mn emoties daar wat in kwijt kan. naja we zien wel..
donderdag is de volgende EMDR sesie, ga dan denk ik bezig met de situatie met mijn moeder enzo, naja misschien ook wel niet, dat laat ik wat op me af komen. nu rust ik vooral wat uit, ga ik bezig met PWS en zit ik op school, maar wel in de ont-moeting, dus dat is fijn!
naja ik schrijf snel weer verder!

2 opmerkingen:

  1. Heee meid,

    Klinkt inderdaad heftig! Maar het is in ieder geval positief dat je nu begint de beseffen dat je er echt niks aan kon doen.

    Als het goed is, krijg ik ook deze 'behandeling', maar ik kan positieve beelden nog niet goed beleven zegmaar, dus durft ze nog niet verder te gaan. En dat vind ik wel fijn, want durf zelf niet zo goed..het lijkt me eng.

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Monica,

    Volgens mij ben je heel 'hard' gegaan met die EMDR.
    Dat bedoel ik dus als heel erg positief.

    Van anderen hoorde ik nl over veel minder resultaat, na een eerste emdr-sessie.
    Volgens mij heb je een goede begeleiding daarin van je therapeut.
    Klopt dat?

    Blijf volhouden, hoor.
    Je doet het erg goed.
    En dat, terwijl het best heftig is, toch?

    Als je dit vandaag nog leest,
    dan ook veel zingplezier voor vanavond toegewenst.
    Veel liefs van Mies.

    BeantwoordenVerwijderen