zondag 17 oktober 2010

Smoes - Rene Huigen

Als excuus voor weet ik wat al niet
Heb ik bij leven vele mooie
Excuses bedacht, maar van alle
Excuses vind ik deze de mooiste:

Vandaag is dit mijn dag niet,
Vandaag ben ik mijzelf niet

Vandaag is de zon mijn zon niet
En is het licht mijn licht niet

Vandaag is mijn schaduw
Mijn schaduw niet

Vandaag ben ik niet in vorm,
Want vandaag staat de zon laag

Vandaag zijn de bomen zichzelf niet,
En zijn de straten en de huizen
En zijn de mensen zichzelf niet

Noch zullen ze dat morgen
Of overmorgen zijn;
Ze zijn het nooit geweest

Vandaag bevindt ik mij
In een eigenaardig decor

Vandaag is de wereld een smoes
Die niemand geloven wil

Als een brug openstaat,
Want zij staat niet open
Tenzij ze open staat

En zie: het onwaarschijnlijke gebeurt

Ze opent zich langzaam voor mij

1 opmerking:

  1. Heel mooi geschreven, lieve Monica!
    Hoe is het met mijn vriendinnetje?
    Je weet vast wel dat ik veel aan je denk ;-)
    Ben je ook nog zo hard aan het knokken?
    Vast wel, denk ik zo.
    Nu, hier doet er ook nog steeds eentje haar best.
    Met haar beste beentje voor,
    gaan we door, :D
    LIEFSSSS
    Je miesvriendinnie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen