zondag 10 oktober 2010

zoveel mensen zeuren over de daad van antonie kamerling,
dat het egoistisch is om zelfmoord te plegen
en dat ze het zelf nooooit zouden doen
maar alsjeblieft mensen, oordeel niet over een ander
en over de keuzes die iemand maakt.
je weet niet wat voor ellende iemand door maakt
je weet niet hoe het voelt,
je kunt t je misschien wel inbeelden, maar hoe iemand zich echt voelt..
dat weet niemand.
dus oordeel nou niet.

je kunt niet zeggen of je t zelf ooit zal doen of niet. Als je zelf een hele zware depressie door maakt dan weet je wat het is. dat je alleen nog maar aan dood kunt denken. en opgegeven moment zie je alle goede dingen om je heen niet meer. ze zijn er wel, en de buitenwereld ziet dat ook, maar dat zie je zelf neit meer. niks is nog goed, niets bied je plezier, alles is doelloos, en je vind jezelf ontzettend waardeloos. het enige wat je ziet en voelt is duisternis en ellende. ook ben je op zo'n moment dus danig ziek dat je de gevolgen van je daad simpelweg niet KUNT overzien. Dus oordeel niet over zijn daad als je niet weet hoe het is, om zwaar depressief te zijn en niets liever te willen dan doodgaan. en veel depressieve mensen vinden zichzelf niets waard, ze hebben neit door dat er mensen zijn die van ze houden, en de kernovertuiging ''ik ben waardeloos'' is nogal een bekende bij depressieve mensen. En zelfs al ben je zelf wel zwaar depressief geweest, bij iedereen uit een depressie zich op een andere manier, dus misschien heb je zelf je depressie heel anders aangepakt, je weet niet hoe het er in het hoofd van Antonie Kamerling aan toeging, en je weet niet wat voor ellende hij heeft door gemaakt. maar lees maar eens goed wat ik hier boven over zware depressie heb geschreven, en ik hoop dat iedereen dan door heeft dat het niet zomaar een egoistische zwakke daad is geweest. maar dat een depressie en al elemaal een zware depressie een ernstige ziekte is.

3 opmerkingen:

  1. Ah meisje wat mooi en overtuigend geschreven. Ik heb inderdaad soortgelijke reacties op internet gezien en het maakte me kwaad, maar ook verdrietig. Soms zou ik willen dat ik een van hen was, dat ik geen idee had hoe het voelt om niet meer te willen leven, mja. Heel veel sterkte lieve meid en ik denk aan je! *Knuffel*

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Monica!
    Heel trots ben ik op jou, dat je dit zo goed hebt kunnen schrijven.
    Ja, wij weten wat het is, hoe zwaar het kan voelen.
    En daar kan je niets aan doen.
    Je bent gebroken, kunt a.h.w. niet meer helder denken, en draait maar in één kringetje rond met malen (om het zomaar eens te zeggen).
    Dan lijkt er maar 1 uitweg te zijn.

    Meisjelief, wat fijn om hier weer te lezen.
    Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je is.
    Je zit in mijn hart, en ik vergeet je niet!!!
    Een fijn weekend, en een dikke knuffel,
    van Mies. Kus, Kus :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je, THX!!!!
    Wat fijn wat ik van je lees in jouw bericht bij mij.
    Goed, hé dat je je zo hebt kunnen bevrijden, door erover te spreken.
    Knap, Monica!
    Het doet mij ook goed om dat te lezen.
    Daar word ik blij van ♥

    Hier gaat het niet zo goed, wat die rottige pijn betreft.
    Heb al 17 dagen diarree, en nog zware tandpijn ook.
    Maar het goede nieuws is, dat ons lekkende dak is gerepareerd, en er nog meer wordt opgeknapt aan het huis.

    Er is sowieso veel gebeurd.
    Ik slik praktisch geen medicijnen meer.
    Alleen nog een ietsie pietsie om te slapen, wat ik eigenlijk ook niet meer mag van mijn psychiater.
    Nou, hij kan me de pot op.
    Met die pijn kan ik echt niet slapen.

    Joehoe!
    Dag lieve Monica, tot een volgende keer, en een heel fijn weekend (nogmaals ;D!)

    BeantwoordenVerwijderen