zondag 13 september 2009

Vandaag ben ik gaan lopen
Ik was het maanden al van plan
Maar pas toen iedereen gezegd had dat het niet kon
Ging ik lopen
Kijk me lopen toch

Ik ben begonnen, begonnen met de weg, de weg van het verwerken. de weg van alles een plekje geven, en verder lopen in mijn leven. ik ben op pad gegaan. Ik ben opweg, om ooit weer gelukkig te worden. Ondanks dat mij zo vaak verteld is, dat ik niet goed was, dat ik stom was. Ondanks dat mensen over mijn grenzen gingen, mij niet accepteerden wie ik was. ik ben nu op weg. op weg naar het geluk, op weg naar vrijheid.

Hier loop ik dan

Vandaag ben ik gaan lopen
Ik heb de meningen geteld
En heb bedacht dat het niets uit maakt
Ook als men niks vind
Wordt zelfs dat nog als een mening je verteld

Vandaag ben ik gaan lopen
En waar ik loop is van nu af aan een weg

Ik ben gaan lopen, ik ben nieuwe paden aan het ontdekken. Ik ben een weg aan het uitzetten, een weg die IK bewandeld heb. en ik ga bewandelen, wat een ieder die mij nooit accepteerde of respecteerde er ook van vond. daar waar ik loop, is van nu af aan een weg.

 Vandaag ben ik gaan lopen
Ik maak me klein bij elk geluid
Ik ben veel banger dan ik was
Toen ik nog stil stond
Mag zo wezen
Maar ik kom eindelijk
Ik kom eindelijk vooruit

Nu ik eindelijk op die weg ben, Nu ik eindelijk besloten had, dat het tijd was. om te beginnen.
werd alles alleen maar erger, er kwamen ineens gevoelens en gedachten boven, waarvan ik niet wist dat ik ze had. ik werd banger, angstiger, depressiever. maar uiteindelijk, hoe zwaar deze periode ook geweest is, ik kom eindelijk, ik kom eindelijk vooruit.

Vandaag ben ik gaan lopen
En waar ik loop is van nu af aan een weg
Kijk me lopen, 7 sloten
Hoogste bergen andersom
Ik ben hoe dan ook gaan lopenIk zie wel waar ik kom
Diepe dalen, mooie padenIk glim bij wat ik zachtjes
haast onhoorbaar fluisterend zegt

Ik heb een moeilijk jaar gehad, en nog steeds is t leven soms te zwaar. ik heb hele diepe dalen gekent, maar dankzij die diepe dalen. heb ik ook hele mooie paden leren bewandeld. 1 belangrijk pad was de Ont-moeting. waar alles nu mee goed komt, en zeker die mensen die ik op dat pad heb leren kennen. ik heb veel bijzondere en lieve mensen leren kennen, die mij uit mijn diepe dalen hebben gehaald. en ik heb leren knuffelen =) ik kan t eindelijk een beetje aan, als iemand me knuffelt. en van de mensen die ik daar heb leren kennen, vind ik het zelfs fijn! nou dat is voor mij echt een hele overwinning. ik ben weer opweg, op weg naar de goede dingen in het leven. en uiteindelijk ben ik onoverwinnelijk!
 Waar ik gelopen heb
Is van nu af aan van een weg
 Vandaag ben ik gaan lopen
Omdat dat is wat ik wou
Heb geen idee waarom men zei dat het niet kon
Zeg liever ga maar, dat is leuk
En moet je doen

ZIE JE WEL!!!! IK KAN HET WEL, IK LAAT ME NIET OMVERSTOTEN DOOR JOU! (door jullie)  IK LAAT ME NIET KISTEN, JIJ/JULLIE WAS/WAREN FOUT!! IK NIET, ACCEPTEER ME NOU MAAR. ik laat me niet omverkrijgen. daar is echt wel wat meer voor nodig!!!!

Want kijk me lachen man

Hier loop ik nou

3 opmerkingen:

  1. Muziek helpt hé;) bij het schrijvben van je gevoel.

    EN jij knuffelt goed meid, wees daar maar neit bang over!

    Het komt allemaal goed(K)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee meid,

    Bedankt voor je superlieve reacties bij mij. Weet dat ik ook regelmatig aan jou denk en me deels herken in je woorden. Dit is echt zo mooi geschreven. Dan is het altijd zo moeilijk reageren, als iets je echt geraakt heeft. Meid, creëer je weg, want je gaat er zeker komen. Jij gaat verder lopen dan je ooit van jezelf zou verwachten.

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Monica,

    Je zult je talenten ontmoeten
    daar op die weg
    vooruitgang boeken
    die nooit meer gaan
    weg.

    prachtig beschreven
    die woorden van jou
    ik klap in mijn handjes
    voor een dappere
    vrouw!

    Bedankt voor je reaktie op mijn blog
    ja, ik heb uiteindelijk nog
    ff geslapen
    (dit als antwoord
    op jou ;-))

    Tot gauw!

    Zo zijn we altijd onderweg
    en nu
    is Miesje weer
    weg :=)

    BeantwoordenVerwijderen