vrijdag 1 januari 2010

2009

Een jaar waarin veel gebeurd is. Mooie en minder mooie dingen. Zoals velen weten gaat het niet goed met mij. Maar ben ik nu in goede handen, over alle dingen die gebeurd zijn en alle verdrietige dingen van dit jaar daar kan ik wel bij stil gaan staan, maar kom op.. daar word niemand vrolijker van toch. Dit jaar wordt voor mij een zwaar jaar waarin ik zeker vechten ga. Ik heb voor mezelf een aantal doelen gesteld, en ga mijn best doen om ze te bereiken.

- Ik ga vechten voor wat ik waard ben.
- Leren met emoties om te gaan, en dus mijn emotie regulatie probleem aan pakken.
- Ik ga er aan werken om alles te verwerken.( dus de ptss de baas leren te zijn.)
- Vechten om weer vrolijk te kunnen zijn, en oprecht te kunnen lachen.( say goodbye to depression)
- Zelfacceptatie.
- En bovenal trying to love myself. In plaats van mezelf vooral te haten.
- Stoppen met zelfbeschadiging.
- Doen waar IK zin in heb.
- Mezelf op de eerste plaats zetten. ( misschien wat egoïstisch maar wel belangrijk.)
- Minder denken, meer doen. Niet alles willen overzien.
- En bovenal.. het belangrijkste… LEVEN!!!
- Live.Love.Laugh.

Veel doelen heb ik gesteld, het gaat zwaar worden om alles te bereiken, maar zeker niet onmogelijk. Maargoed, ook in 2009 zijn er vele mooie dingen gebeurd. en heb ik met sommige mensen hele waardevolle momenten gehad. Deze zijn misschien nog wel belangrijker, en daarom wil ik ze zeker een plaatsje geven hier.

- Ik heb mijn plaats gevonden in de ont-moeting.
- Hele bijzondere nieuwe vriendschappen gekregen.
- Het feest bij Jo thuis.
- leren huilen en knuffelen. en soms zelfs me kwetsbaar opstellen.
- Hardlopen
- Etentje bij tamir
- Goede mooie gesprekken met bijzondere personen.
- Groen Haar.
- En er dan maar spontaan een pony in knippen.
- Dansen op straat en met lantaarnpalen.
- Blowen op t strand.
- Met Sjoerd naar Parijs.
- Nieuw jaar, nieuwe klas.
- Punt 4.
- Post.
- FriesJongerenKoor
- Groep 1
- Ameland met vrienden.
- Naar Bulgarije.
- Hard mee zingen op muziek.
- Lol met collega’s tijdens werk.
- Samen met Alet een avond stappen, en er vervolgends voor zorgen dat erik een boete krijgt van 90 euro.
- Lol tijdens NLT. Plantjes namen geven en met zn allen de docenten afkraken.
- Oranje Bierhuis
- Spelen met talentenavond
- Fries Jeugd Parlement
- Roeien
- Optreden in de grote kerk
- Charlotte een drukmaak kusje geven.
- Nieuwe mensen ontmoeten. In de ont-moeting, swing, klas en via internet.
- Beloftes maken met anderen.
- Met zijn allen diedier in het water gooien
- Stoppen met kniegroep
- Aan tafel dierengeluiden naar elkaar beginnen te maken.
- Lol met krista.
- Met jing vrolijk mee zingen op nummers die helemaal niet vrolijk zijn.
- TWLOHA
- Het forum.
- Knuffelen met mn goede vrienden.
- Samen lachen samen huilen.
- Vallen en weer opstaan.
- Waterpijp roken
- Met Lilianna ons verstoppen op het bovenste stukje van het gebouw en ons verschuilen voor de leiding.
- Chocolademelk halen met jing en er vervolgens een grote bende van maken.
- Telefoneren met Lisa
- Stappen met collega’s
- Rolstoelrace door de doelesteeg
- Slapen met de knuffel die ik van monique heb gekregen
- Fotograferen.
-  Mijn Ipod touch
- Op de kachel zitten met Sjoerd

Zo terugkijkend op zo’n lange lijst zijn er toch mooie dingen gebeurd. hier staan ze natuurlijk lang niet allemaal. Helaas werd dit jaar voor mij vooral overspoeld met veel verdriet. En veel problemen. Maar nu met mijn opname in de swing, en binnenkort EMDR en later nog meer therapieen ga ik proberen om mijn doelen op het bovenste lijstje te behalen.

Ik wil bij deze de mensen die mij door dik en dun gesteund hebben, bedanken. Namen noemen hoeft niet, de mensen die er echt voor me zijn die weten dat. Dankzij de lieve mensen om me heen heb ik toch besloten hulp te zoeken. Intensievere hulp. Dit is allemaal snel gebeurd, en ook in de swing heb ik in een korte tijd hele waardevolle mensen ontmoet. Die zeker een plekje in mijn hart hebben gekregen.

Enjoy 2010. En Keep on fighting.

2 opmerkingen:

  1. Ik hou zo ongelofelijk veel van je lieve mooie meid(K)
    2010 ons jaar?
    Jazeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heee meisje,

    Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Mooie opsomming van de goede momenten die je dit jaar hebt meegemaakt. Ik weet (natuurlijk alleen van je web-log) dat je ook een moeilijk jaar hebt gehad, maar goed van je dat je intensieve hulp accepteert. Ik wens je - te laat, maar toch - nog een heel fijn 2010.

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen