zondag 24 januari 2010

de plannen zijn omgegooid.

we konden 2 weken in slaan.

eerst traumastuk
daarna de rest.

of

eerst de rest
daarna traumastuk.

we zouden dus eigenlijk eerst traumadingen doen, en daarna de rest.
dit omdat ik al begonnen was met EMDR voordat ik in de swing kwam.
mijn arts had er al wel wat vraagtekens bij, dit omdat ik helemaal niet stabiel ben.
het gaat nog vaak mis, 's ochtends gaat het prima, dan ben ik nog uitgerust.
maar tegen de loop van de dag ben ik zo moe.. dat ik het niet meer red om overeind te blijven.
en dan stort ik in. ik ben totaal niet stabiel, mijn emoties gaan alle kanten op.
zo kan ik me eerst vrolijk voelen en daarna zie ik t allemaal niet meer zitten.
we hebben besloten om het roer om te gooien. ook omdat er toch wel een redelijk lange wachtlijst staat op die EMDR. maar ook omdat de EMDR en traumaverwerking waarschijnljik veel meer effect heeft als ik stabiel ben. nu ga ik dus volgende week beginnen om met een psychologe te praten, en vanalles meer om tot rust te komen. ik moet eerst rust hebben in mezelf, pas daarna kan ik verder.
als de observatieperiode geweest is ga ik naar de dagbehandeling. als we alle andere dingen hebben aangepakt gaan we verder met het trauma stuk.
dus eerst
-zelfvertrouwen terugkrijgen.
- van mezelf leren houden.
- vertrouwen in omgeving terug krijgen( vooral in mannen..)
- weer vrolijker zijn( depressie aanpakken..)
- met emoties leren omgaan
- me leren uiten.
- van mezelf aangeven als het niet goed gaat, ipv met masker oplopen.

en dan daarna nog dat trauma stuk. maar we gaan dus eerst de rest doen.
ook al komt een groot deel wel voort uit trauma stuk. pas als ik de rest onder controle heb,
ben ik ook echt sterk genoeg om het hele traumastuk aan te pakken. de kans dat ik alleen maar verder instort als we t trauma nu opgaan halen is nogal groot. dus eerst stabiliseren, eerst tot rust komen, eerst weer gelukkiger worden, eerst weer leven. en dan de rest.
maar om echt aan de rest te gaan werken moeten we wel eerst proberen om die traumas minder opdringerig te laten worden.
ik ga volgende week met een vrouw praten ze is psychologe geloof ik, en dan gaan we dus eerst proberen die trauma's minder opdringerig te laten worden. en dan in de dagbehandeling al die bovenstaande punten aanpakken. en dan als ik er sterk genoeg voor ben gaan we die trauma's doen.
naja klinkt al met al best goed toch? nu maar afwachten of het echt zo goed gaat werken.
maar laat ik er iniedergeval met een open mind door heen gaan.

3 opmerkingen:

  1. Lieve Monica,

    Op de site had ik je bericht gelezen.
    Goed, dat ze eerst zorgen voor stabiliteit.
    Het is hard werken zo alles bij elkaar.
    Maar het is een goed behandelplan, dus zal je ook vooruit gaan, alles bij elkaar genomen.
    Wel fijn dat je de weekends naar huis mag.
    Of zou jijzelf liever daar blijven?

    Op je topic bij de site had iemand per ongeluk haar verhaal achter de reactie van Carolien geplaatst (een 'nieuweling).
    Ik heb haar daar attent op gemaakt (via pb).
    Dus nu zal ze het wel verwijderd hebben.
    Doch daardoor kon ik geen reactie bij jou plaatsen 'daarzo'.
    Ingewikkeld, hihi.

    Maar ALLES komt goed.
    Zeker met jou, meislief.
    Heel veel goede moed, knap dat je zo´n doorzetter bent.
    ☺ ♥
    Alle liefs van Mies, die veel aan je denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee meisje,

    Het klinkt als een goed behandelplan en als een logische volgorde. Ik weet nog niet precies wat ze met mij willen doen bij de ggz, maar duidelijk is dat ik mezelf eerst stabiel genoeg moet voelen om ook aan een soort traumaverwerking te beginnen, dus dat zullen ze bij jou ook wel de beste methode vinden en het klinkt op zich best logisch.

    Ik denk dat de gesprekken met een psycholoog wel iets voor je gaan opleveren, ook al is het maar tijdelijk (aangenomen dat je haar wel aardig vindt).

    En het kost misschien wel tijd, maar ik weet zeker dat alle beter wordt voor je, meid. Ik zal aan je denken..

    Liefs,
    Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey meis...

    Ik heb hem gevonden dit stuk!!! over wat de plannen zijn!!! Goede plannen!!
    Jij gaat er komen!!!

    xxxx
    claudia

    BeantwoordenVerwijderen