dinsdag 2 februari 2010

geschreven op school. in een dipmoment.

Vast, muurvast.

Zoveel gedachtes,
Zoveel emoties,
Zoveel gebeurtenissen
Ze willen weg,
Ze willen er uit

Maar de woorden komen niet over mijn lippen.
De letters niet uit mijn pen.
Ze willen er uit
Ze willen weg.
Maar er is iets dat ze tegenhoud
Iets dat nog sterker is dan de wil om er uit te mogen

Het is zo beklemmend
Het is een tweestrijd
Het wil weg,
Maar het lukt niet.
Het is als het slot op de deur
Als het mes op mijn keel,
Weg, Weg, Weg.
Dat is wat ik wou,

Zoveel gedachtes,
Zoveel emoties,
Zoveel gebeurtenissen,
Ze willen weg,
Ze willen er uit,
Maar het lukt niet,

Ik zit vast, Muurvast.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Monica,

    Wat mooi verwoord.
    Ook al is het onderwerp moeilijk voor je om te voelen.
    Ik leef erg met je mee.
    Heb je op dit schrijven nog reacties via school gekregen, of hoefde je het niet als opdracht 'in te leveren'?

    Hopelijk zal je weekend toch goed gaan zijn.
    Dag lieve vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het was niet echt een opdracht.
    ik voelde me niet goed op school, en ging toen naar groepsleiding toe. en even overlegt dat k even stopte met schoolwerk en zou gaan schrijven. en daarna weer schoolwerk proberen.
    toen heb ik dit geschreven..
    ze hebben t gelukkig niet gelezen.
    die avond heb ik mijn persoonlijk begeleider een heleboel laten lezen.dus dat was wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen